Pages

EXCEL 2013 ගැන කතා කරමු


අද අපි කතා කරන්නේ EXCEL 2013 ගැනයි. නමුත් 2007,2010,2019 පාවිච්චියට ගන්නා අයට වුනත් මේ ලිපිපෙල ප්‍රයෝජනවත් වෙනවා.

මුලින් අපි EXCEL වැඩසටහන open කරගන්නේ කෙසෙදැයි බලමු. ඒ පහත පරිදිය.
Start > All Programs > Microsoft Office>> Microsoft Excel 2013 ( මෙය භාවිතා කරන මෙහෙයුම් පද්ධතිය අනුව වෙනස් වේ )




වැඩසටහන open කර ගත් පසුව ඉහත පරිදි  window  එකක් දිස්වෙයි. මේවා ආකෘති හෙවත් Templates ලෙස හදුන්වනු ලබන අතර විවිධ ප්‍රයෝජන සදහා භාවිතා කරනවා. ඔබ අන්තර්ජාලයට සම්බන් වී සිටිනවානම් විවිධ මාලියේ Templates  දැකගත් හැකියි.
මින් ඔබ තෝරාගත යුත්තේ පලමුවෙන්ම ඇති Blank workbook යන්නයි. පසුව පහත පරිදි Sheet එකක් දිස්වෙනවා.




Excel Work Sheet (වැඩපත )


E_Piyasa_Priyankara_Lakmal



                          Excel layout (ආකෘතිය) ගැන දැන සිටීම ඉදිරිපාඩම් සදහා ඔබට වඩාත් ප්‍රයෝජනවත් වන නිසා අපි මේ Layout එකේ තියෙන්නේ මොනවද කියලා බලමු.

  1. Quick access tool bar
  2. Title bar
  3. Tabs
  4. Formula bar
  5. Menu Bar                     
  6. Ribbon                           
  7. Group                            
  8. Icons (tools)                
  9. Name box
  10. Sheet
  11. Status bar
  12. Scrolls bar 

E_Piyasa_Priyankara_Lakmal

රතු පාට කොටසින් පෙන්වා දී අත්තේ Menu bar මත පිහිටි tabs . මෙම tab එකක් මත click කිරීමේදී ඊට අදාල Ribbon එක හා tools ද පෙන්නුම් කරයි.

මෙම Ribbon එක මත විවිධ වු Groups (clipboard, Font, Alignment, number, etc..) පිහිටා ඇති අතර ඒවා තුල tools දක්නට ලැබේ.


දැන් අපි excel sheet එක තුලට අවදානය යොමු කරමු. 




                   මෙහි නිල් පැහැයෙන් පහලට ඇති තීරුව Column එකක් ලෙසට හදුන්වනු ලබන අතර  මේවා නම් කරල තියෙන්නේ English Alphabet පිලිවලට. මෙහි එක් පිටුවක (Sheet) එකක Columns 16384 ක් අඩංගු වෙනවා. Column නම් කරලා තියෙන පිලිවලට ගත්තොත්  XYZ දක්වාම දක්නට ලැබෙනවා.

මෙහි කොල පැහැයෙන් හරහට දක්වා ඇති තීරුව Row එකක් ලෙසද මෙහි එක් පිටුවක (Sheet) එකක Rows 1048576 ක් අඩංගුවේ. ඒවා නම් කරල තියෙන්නේ 1,2,3 අදී පිලිවෙලට. ඒවා Sheet එකේ වම් පස දක්නට ලැබෙනවා.

මෙහි රතු පැහැයෙන්  දක්වා ඇතතේ cell එකක්. ඒවා Columns හා Rows ඡේදනය වීමෙන් නිර්මාණය වෙනවා.



Excel කෙටි ක්‍රම භාවිතය (Key board Shortcut) 

Excel භාවිතා කිරීමේදී මෙහි වැඩ ඉක්මනින් හා පහුසුවෙන් කරගැනීමට අපට කෙටික්‍රම භාවිතා කරන්න පුලුවන්. ඉන් එක් ක්‍රමයක් විදිහට Key board Shortcut හදුන්වා දීමට පුලුවන්

Ctrl + N -  නව ලේඛනයක් විවෘත කිරීමට (New Document)  

Ctrl + S   - ලේඛනය තැම්පත් කිරීමට ( Save Document )

Ctrl + O   - කලින් ලේඛනයක් විවෘත කිරීමට ( open Document)

 Ctrl + P   - ලේඛනයක් පිටපත් කිරීමට (Print Document )

Tab Key - පිටුවේ දකුණු පසට ගමන් කිරීමට

Home  - පවතින Row එකේ පලමු Column එකට ගමන් කිරීමට

Ctrl + Home කිසියම් ස්ථානයක සිට පලමු Cell එකට (A1ගමන් කිරීමට.

Ctrl + Page Down ඊලග පිටුවට (Sheet) ගමන් කිරීමට

Ctrl + Page UP  - පෙර පැවති පිටුවට (Sheet) ගමන් කිරීමට

End + Right Arrow  - අවසාන Column එකට (XFD)  ගමන් කිරීමට.

End + Left Arrow  - පලමු Column එකට ගමන් කිරීමට

End + Down Arrow - අවසාන Row එකට (1048576)  ගමන් කිරීමට

End + Up Arrow - පලමු Row එකට ගමන් කිරීමට

F5  - අවශ්‍ය CELL එකකට ක්ෂණිකව පිවිසිමට (පහත පරිදි window එකක් දර්ශණය වේ එහි Reference යන ස්ථානයේ ඇති text Box එක මත අදාල cell address එක type කරන්න.) 

උදා - J 15 යොදා OK කරන්න. (J 15 නැමති CELL එක වෙත පිවිසෙයි)



වැඩ පිටුව වෙනස් කිරීම (Change worksheet) 

Excel sheet එක එහෙමත් නැත්නම්  වැඩ පිටුව (worksheet) වෙනස්කම් වලට ලක් කරගන්න පුලුවන්. මුලින්ම worksheet නම මත Right click කරන්න. පහත පරිදි දිස්වෙයි. මෙහි එකින් එක ගැන පහත විස්තර කරලා දෙනවා. 



Insert - නව වැඩ පිටු ඇතුලත් කර ගැනීමට

Delete - වැඩ පිටුව මකා දැමීමට

Rename - වැඩ පිටුව නම් කිරීමට  

Protect sheet  - වැඩ පිටුව ආරක්ෂාවට මුරපද (Password) යෙදීමට

Tab color  - වැඩ පිටුවෙහි නම සදහන් ස්ථානයට පාට යෙදීම (මේ සදහා ඉදිරියේ ඇති ඊ හිස මත click කරන්න )

Hide - වැඩ පිටුව සැගවීමට  


ඊලග පාඩමින් නැවත හමුවෙමු. සුභ දවසක් !















No comments:

Post a Comment